Pomoce do wprowadzania literek w 6 - latkach
Dla każdego dziecka drukujemy osobny zestaw karta z dwoma obrazkami rozpoczynającymi się na daną głoskę oraz literki potrzebne do ułożenia wyrazu.
Etapy pracy z kartami prac (pomijam metodyczne wskazówki czyli omawiane wyglądu literki małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, jej brzmienia, wyszukiwania wyrazów z tą literką itd...), ja opiszę tylko jak wykorzystuję swoją pomoc w zajęciach:
1. Rozdaję wszystkim dzieciom karty z obrazkami, zaczynamy od omawiania nazwy zaczynającej się z małej litery, np. kot.
2. Pytam ile sylab ma słowo kot? Z ilu głosek składa się ten wyraz?
3. Na tablicy magnetycznej układam model naszego wyrazu - przywieszam tyle białych kartoników ile głosek jest w wyrazie.
4. Pytam dzieci jaką głoskę słychać na początku wyrazu? Odpowiedź - k. Podaję pojemniczek z kartonikami, na których jest literka k. Dzieci biorą jeden kartonik.
5. Zadaję pytanie: Jaka jest druga głoska w naszym wyrazie? Odpowiedź - o. Podaję pojemniczek z literką o. Analizujemy wyraz do końca analogicznie do powyższych wskazówek.
6. Wspólnie przegłosowaliśmy wyraz, dzieci przyklejają literki w pierwszym rzędzie na kartach pracy.
7. Następnie analizujemy głoski - spółgłoska czy samogłoska? Pod każdą literką dzieci zamalowują kratkę na odpowiedni kolor niebieski lub czerwony.
8. Drugi wyraz to zawsze imię, tak by wyraz rozpoczynał się wielką literka.
k, K - https://drive.google.com/file/d/1siXKcm5wMSsu6FgImsvDS7ftG-kjIDqt/view?usp=sharing









Brak komentarzy:
Prześlij komentarz